sâmbătă, 23 ianuarie 2010

Daciana Sârbu (ENVI): "Eşecul de la Copenhaga, un imbold de a pregăti mai bine paşii următori"



Eurodeputata PSD Daciana Sârbu, membră a Comisiei pentru mediu a Parlamentului European (ENVI) a afirmat, joi, - prin intermediul unei intervenţii scrise post-dezbaterile consacrate Summit-ului de la Copenhaga din plenul PE de la Strasbourg- că eşecul din decembrie, de la Copenhaga, trebuie să fie un imbold de a pregăti mult mai bine paşii următori. In opinia doamnei Sârbu, Uniunea Europeană trebuie să-şi menţină rolul dominant în acţiunea globală împotriva schimbărilor climatice, inclusiv în pregătirea viitoarei conferinţe de profil.
"Am aşteptat conferinţa de la Copenhaga cu multe speranţe şi acum privim în urmă cu dezamăgire. Cel mai dureros eşec este lipsa unui acord obligatoriu, care să concretizeze angajamentul statelor împotriva încălzirii globale", se arată în declaraţia scrisă.
Europarlamentarul subliniază că au existat si realizări de care putem fi mulţumiţi, precum crearea Fondului Climatic "Verde" Copenhaga (care va asigura finanţare pentru adaptarea statelor mai sărace la încălzirea globală, în special pentru producerea de energie “curată”) şi acceptarea oficială, de către economiile emergente, a co-responsabilităţii pentru efortul în privinţa climei.
În viziunea deputatei europene, "eşecul din decembrie trebuie să fie un imbold de a pregăti mult mai bine paşii următori. UE trebuie să-şi menţină rolul dominant în acţiunea globală împotriva schimbărilor climatice, inclusiv în pregătirea viitoarei conferinţe. Comisarul desemnat de profil doreşte, de exemplu, un acord internaţional de protejare a pădurilor tropicale; este o prioritate, mai ales că această temă a generat consens la Copenhaga".
"Coordonarea înseamnă eficienţă. La Copenhaga, lipsa legislaţiei în alte state –în special Statele Unite– a afectat şansele unui acord pentru reducerea emisiilor. Va trebui să continuăm să dezvoltăm şi să aplicăm legislaţia noastră în privinţa climei, în timp ce alte state îşi constituie propriile legi în materie. Trebuie să susţinem intenţia comisarului desemnat de a include transportul rutier în Schema de emisii al UE, şi să încurajăm Organizaţia Maritimă Mondială să se implice în includerea transportului pe apă în această schemă (...) Un acord mai concret la Copenhaga ar fi fost crucial, dar şi în lipsa acestuia putem progresa. Ceea ce vom realiza în lunile următoare, alături de organizaţiile internaţionale şi de ţările partenere, poate face diferenţa dintre eşecul de la Copenhaga şi succesul din Mexic", conchide doamna Sârbu.